Naše práce > Rozvoj lidí a týmů > Moduly a témata pro sestavení semináře projektového řízení

Moduly a témata pro sestavení semináře projektového řízení

Cílem seminářů je vytvořit povědomí o širších souvislostech spojených s řízením projektů. Představit základní strukturu znalostí o užívaných postupech, metodách a nástrojích projektového řízení.

Moduly a témata

Projektového řízení obecně

  • Základní východiska, pozadí a definice
  • Představení zásad projektového přístupu k řízení a jeho odlišností od klasického přístupu
  • Životní období projektu
  • Prvky a struktura projektové organizace
  • Klasifikace oboru projektového řízení podle Project Management Institute Project Management Body of Knowledge (PMI PM BOK) – PMI standardy
  • Lidské a organizační předpoklady řízení projektu
  • Kvalifikační předpoklady pro řízení projektů

Zadání/nastavení projektu

  • Čtyři základní elementy projektu
  • Způsob organizování projektu (struktura a podpurné systémy)
  • Metoda logického rámce (návrh posloupnosti cílu projektu, rozbor variant řešení, stanovení objektivně ověřitelných ukazatelů, definice vnějších podmínek/rizik)
  • Stromová analýza problému
  • Struktura členění prací (WBS)
  • Komunikační plán projektu
  • Časový harmonogram realizace
  • Podpůrné metodiky formulace projektu
  • Rizika projektu, silová analýza, analýza zúčastněných a dotčených

Plánování, realizace, ukončení projektu

  • Plán času, zdrojů a nákladů, síťová analýza - metoda kritické cesty
  • Sledování a hodnocení postupu realizace, analýza dosažené hodnoty
  • Kontrolní mechanismy projektu
  • Projektové schůzky
  • Tipy a triky při posuzování projektů a sledování jejich realizace
  • Úkoly při ukončení projektu

Zásady řízení času

  • Tvorba modelu postupů prací
  • Struktury členění projektu
  • Odhady doby trvání
  • Logické vazby činností
  • Metoda kritické cesty CPM

Softwarová podpora pro časové rozvrhování

  • Základní přehled rozdělení softwaru
  • Programová podpora nižší třídy
  • Programová podpora vyšší třídy
  • Propojení informačního systému řízení projektu s celopodnikovým informačním systémem

Založení modelu s využitím softwarové podpory

  • Definice činností
  • Obecně přijatá dobrá oborová praxe časového rozvrhování podle PMI
  • Přiřazení struktury členění
  • Definice vazeb
  • Základní výstupy - harmonogram

Tvorba směrných plánů a procesy aktualizace

  • Založení směrného plánu a režimy řízení srovnávací základny
  • Sběr dat a aktualizace časového rozvrhu
  • Spolupráce s dodavateli při aktualizaci
  • Technické prostředky a režim aktualizace
  • Smluvní ujednání pro časovou aktualizaci a sledování a hodnocení postupu

Analýza dosažené hodnoty

  • Východiska analýzy
  • Rozpočtové náklady plánovaných prací (BCWS)
  • Rozpočtové náklady provedených prací (Eearned Value)
  • Skutečné náklady provedených prací (ACWP)
  • Indexy a trendování dalšího postupu plnění

Místo projektu a systému řízení projektů v podniku

  • Řízení programu
  • Řízení konfigurace
  • Řízení integrace
  • Řízení rozsahu prací
  • Řízení času
  • Řízení nákladů projektu
  • Řízení jakosti projektu
  • Řízení lidských zdrojů projektu
  • Řízení komunikace v rámci projektu
  • Řízení rizik projektu
  • Řízení obstarávání (řízení kontraktačních vztahů)